- Problem nr 1: Zapisy w dokumentacji szkolnej, które pozwolą na sprawne funkcjonowanie placówki w sytuacji przejścia z nauczania stacjonarnego do nauczania na odległość.
- Problem nr 2: Ustalanie siatki zajęć online oraz rozliczanie nadgodzin nauczyciela pracującego w trybie zdalnym.
- Problem nr 3: Zapewnienie uczniom i nauczycielom odpowiedniego środowiska do pracy i nauki online w kontekście kwestii technicznych.
- Problem nr 4: Ochrona danych osobowych w trakcie organizacji zajęć online.
- Problem nr 5: Weryfikowanie i zatrudnianie nauczycieli o odpowiednich kwalifikacjach.
- Problem nr 6: Organizacja nauczania a umowy na czas określony i nieokreślony.
- Problem nr 7: Awans nauczyciela w kontekście dłuższych nieobecności w pracy.
- Problem nr 8: Wprowadzanie kodeksów etycznych i kary dyscyplinarne nauczycieli w 2020 i 2021.
- Problem nr 9: Interpretacja zaleceń z poradni psychologiczno-pedagogicznych w kontekście organizacji pracy szkoły i przedszkola.
- Problem nr 10: Żądanie podania informacji publicznej a naruszenie dóbr osobistych.
- Problem nr 11: Rejestracja wypowiedzi uczniów, nauczycieli i rodziców podczas zebrań i spotkań indywidualnych.

- Bezpieczeństwo sanitarno-epidemiologiczne w placówce oświatowej – gotowe rozwiązania dla szkół i przedszkoli.
- Obowiązki i uprawnienia dyrektora placówki edukacyjnej w kontekście prawnych uwarunkowań związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa w szkole i przedszkolu. Case studies w oparciu o orzecznictwo polskich sądów.
- Współpraca placówek oświatowych z organami zewnętrznymi i granice ich działalności w zakresie bezpieczeństwa. Do jakich zadań policja, straż miejska i sanepid mogą zobligować dyrektora szkoły i przedszkola?
- Odpowiedzialność prawna dyrektora i nauczycieli w kontekście wypadków podczas wycieczek szkolnych i przedszkolnych. W jaki sposób zabezpieczyć siebie i kadrę pedagogiczną przed poniesieniem dotkliwych prawnych konsekwencji?
- Mecenat w oświacie, fundraising – czyli alternatywne sposoby pozyskiwania środków niezbędnych na realizację zadań szkoły.
- Sponsoring w szkole – jak znaleźć i utrzymać sponsora? Jak powinna wyglądać umowa pomiędzy placówką oświatową a sponsorem?
- Przykłady scenariuszy długofalowej współpracy z bazą projektów, w których placówki oświatowe mogą pozyskać dodatkowe fundusze.
Obecna sytuacja prawna dyrektorów szkół w roku szkolnym 2020/2021 – szybka runda wokół kluczowych zagadnień i przepisów prawnych obowiązujących w nadchodzącym roku szkolnym
Które z obowiązujących przepisów prawnych są błędnie interpretowane przez dyrektorów szkół? Co się zmienia w nadchodzącym roku szkolnym?
Przejrzysta analiza, która pozwoli Ci na bezproblemowe prowadzenie placówki w oparciu o aktualne przepisy prawne.
Obecna sytuacja prawna dyrektorów przedszkoli w roku szkolnym 2020/2021 – szybka runda wokół kluczowych zagadnień i przepisów prawnych obowiązujących w nadchodzącym roku szkolnym
Które z obowiązujących przepisów prawnych są błędnie interpretowane przez dyrektorów przedszkoli? Co się zmienia w nadchodzącym roku szkolnym?
Przejrzysta analiza, która pozwoli Ci na bezproblemowe prowadzenie placówki w oparciu o aktualne przepisy prawne.
Biorąc udział w szkoleniu:
- Dowiesz się, jakie zapisy obowiązkowo powinny znaleźć się w statucie, a które lepiej zawrzeć w regulaminach
- Otrzymasz wykaz zapisów z istniejących dokumentów szkolnych, które zostały wprowadzone po 12.03.2020 r., a które są niezgodne z przepisami, naruszają dobra osobiste uczniów bądź nauczycieli i należy je usunąć
- Zlokalizujesz zapisy wymagające poprawek w statucie, regulaminach oraz innych dokumentach, które obowiązują w prowadzonej przez Ciebie placówce i stworzysz wzorcowe dokument dostosowane do obecnej sytuacji w kraju
Program warsztatu zawiera:
- Udział w praktycznym warsztacie, podczas którego będziemy pracować na autentycznych przykładach zapisów z dokumentów szkolnych
- Wykaz dokumentów i formuł, które unormują funkcjonowanie szkoły w obecnych warunkach
- Analizę konkretnych case studies – uczestnicy mają możliwość zadawania pytań dotyczących problematycznych zapisów w dokumentacji ich
szkół
Biorąc udział w szkoleniu:
- Dowiesz się, jakie zapisy obowiązkowo powinny znaleźć się w statucie, a które lepiej zawrzeć w regulaminach
- Otrzymasz wykaz zapisów z istniejących dokumentów przedszkolnych, które zostały wprowadzone po 12.03.2020 r., a które są niezgodne z przepisami, naruszają dobra osobiste dzieci bądź nauczycieli i należy je usunąć
- Zlokalizujesz zapisy wymagające poprawek w statucie, regulaminach oraz innych dokumentach, które obowiązują w prowadzonej przez Ciebie placówce i stworzysz wzorcowe dokument dostosowane do obecnej sytuacji w kraju
Program warsztatu zawiera:
- Udział w praktycznym warsztacie, podczas którego będziemy pracować na autentycznych przykładach zapisów z dokumentów przedszkolnych
- Wykaz dokumentów i formuł, które unormują funkcjonowanie przedszkola w obecnych warunkach
- Analizę konkretnych case studies – uczestnicy mają możliwość zadawania pytań dotyczących problematycznych zapisów w dokumentacji ich przedszkoli